wtorek, 20 października 2009

A więc wina z Bordeaux mają warstwy ;)


Ostatnio udało mi się dokonać bardzo miłego odkrycia związanego z winami z mojego ulubionego okręgu winiarskiego z Bordeaux. Zawsze wprawdzie wiedziałem, ze wytwarza się tam wina ze szczepów winogron, które dają potem wina białe, ale jakoś w swym zaślepieniu i umiłowaniu merlota i cabernet sauvignon nigdy nie sięgnąłem po wino białe z Bordeaux.

Pewnego razu jednak dostałem butelkę białego wina z Bordeaux i postanowiłem otworzyć ją w najlepszych z możliwych okoliczności a mianowicie podczas spotkania z dobrymi znajomymi:)

Pierwsze zderzenie z białym winem z Bordeaux przywodzi teraz na myśl bardzo łagodny, owocowy i trochę ożywczy smak. Bardziej technicznie podchodząc do sprawy i biorąc butelkę pod lupę można wyczytać, że wino, które skrywała powstało z mieszanki szczepów Semillion, Sauvignon Blanc oraz Muscadelle.
Wprawdzie nigdy wcześniej o tym nie wspominałem na blogu, ale szczepy semillion i sauvignon blanc są podstawą do wytwarzania wina z okręgu Sauternes w Bordeaux. Oczywiście w tym wypadku zbiory tych winogron wykonuje się dopiero wtedy, gdy grona pokryją się szlachetną pleśnią, co daje wyjątkowy smak tego słodkiego wina.
Muscadelle znany także jako muscadet daje winna lekkie o lekko słonawym smaku, które bardzo często serwowane są do ryb.
Mieszanka tej trójki dała ciekawe wino, które mogę szczerze polecić szczególnie tym, którzy wolą coś lżejszego.

No i jeszcze jedna sprawa, o której czasami warto wspomnieć" butelka wina posiada oznaczenie apelacji.

Brak komentarzy: