niedziela, 10 maja 2009

Powrót z Pianinem


Tak jak obiecałem w poprzednim postcie przyszedł czas na przedstawienie pierwszego z win, które mile mnie zaskoczyło podczas ostatnich miesięcy.

Mowa tutaj o hiszpańskim winie o nazwie El Piano, czyli o pianinie. Wino pochodzi z regionu Jumilla, blisko Mucji (mapka poniżej). Szczep, który dominuje w winie to Monastrell. Zyskuje on coraz bardziej na popularności i zaczyna wybijać się wśród znanych szczepów winnych Hiszpanii takich jak Temparnillo. Tak samo zaczyna się dziać z samym regionem Jumilla. Nieco więcej informacji o regionie można znaleźć pod linkiem:
http://www.nawidelcu.pl/Articles/exeSingle/?id=615

Jak widać na zdjęciu nie udało mi się sfotografować butelki zanim delektowałem się smakiem trunku, który zawierała. Cóż czasami i tak bywa ;) ale zapewniam, że wino jest godne polecenia.
Wino otrzymałem jako prezent i jeszcze nie odkryłem gdzie można je kupić i za ile. Jak tylko uda mi się je odnaleźć dam znać w kolejnym postcie.
Jego smak jest łagodny a jednocześnie wyrazisty. Mnie przypomina bardzo Merlota z Chille. Świetnie nadaje się na piątkowy wieczór po długim i ciężkim tygodniu pracy.

Na koniec nieco przekorne podsumowanie wrażenia, które wino na mnie wywarło: Szopen wprawdzie komponował na fortepianie i miał silne więzi z Francją, ale jakby spróbował El Piano pewnie zmienił by instrument oraz preferencje co do kraju ;)

Lokalizacja Jumilla:

Wyświetl większą mapę

Brak komentarzy: